УЧАСТИЕ ПРОФЕССОРОВ SAS В МЕЖДУНАРОДНЫХ КОНФЕРЕНЦИЯХ

Преподаватели-исследователи SAS принимают активное участие в мировой дискуссии и выступают докладчиками на различных конференциях международного уровня по темам, которые соответствуют их исследовательским интересам.

Например, Луи Вервурт участвовал в двух мероприятиях в мае 2022 года. Он был приглашен на конференцию “New Directions in the Foundations of Physics” в Италии и участвовал в Боннском семинаре “Superdeterminism and Retrocausality”. Во время этих мероприятий Луи принимал активное участие в обсуждении исследований квантовой физики с другими учеными из ведущих университетов мира.

Описание содержания мероприятий:

During these events participants mostly focused on the questions about quantum mechanics, such as: What do we mean by “superdeterministic,” “retrocausal,” “teleological,” and “future input dependent”? What are the commonly made objections to these approaches and how can we best address them? What models have been proposed so far? What are the differences and what do they have in common? What model-independent and what model-dependent experimental tests can we think of?

Джакомо Андреолетти в июне представил свою работу “Branching Time and the Spectre of Fatalism” на престижной Шестой Итальянской конференции по аналитической метафизике и онтологии в Университете Аквилы (Италия).

Аннотация статьи Джакомо:

Branching time is one of the most popular ways to resist classical fatalistic arguments. In branching time, the future is open insofar as it consists of alternative future possibilites that are all ontologically on a par. The peculiar ontology of branching time allows one to rebut fatalistic arguments to the conclusion that everything that will happen is already inevitable. However, in this paper I show that the spectre of fatalism still haunts branching time, at least with respect to some aspects of the future. That is, I show how a form of fatalistic argument applies to branching time with respect to what is possible and what is not.

Многие профессора также уже планируют свое участие в дальнейших конференциях. В ноябре Марко Турк выступит с докладом “Teaching Philosophies in Higher Education” на саммите по преподаванию и образованию Teaching and Education Summit. Его доклад основан на изучении философских подходов к образованию с разных точек зрения: "студентоцентричной" и сфокусированной на преподавателе как субъекте процесса. На саммите ожидается более 1000 участников из 30+ стран, а свои доклады представят более 100 спикеров.

Описание доклада Марко:

The lecture will be based on pilot research results on teaching philosophies in higher education based on qualitative research conducted with university professors in university teaching on different continents. In the lecture, teaching philosophies will be discussed from two different teaching perspectives – teacher-centred and student-centred. Results will be discussed from the perspective of a particular philosophy and problematised by research participants' experiences, views and attitudes towards teaching.